تور آموزش به بیمار در بیمارستان دکتر حشمت، تندیس تجربه برتر را کسب کرد
بیمارستان دکتر حشمت رشت در اولین کنگره ملی آموزش و توانمند سازی بیمار و خانواده تندیس تجربه برتر در خصوص آموزش به بیمار را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان دکتر حشمت رشت، تجربه تور" آموزش به بیمار جهت بیماران کاندید جراحی قلب" در مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت دراولین کنگره ملی آموزش و توانمند سازی بیمار و خانواده، موفق به کسب تندیس تجربه برتر در آموزش به بیمار شد. این کنگره با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمع کثیری از پرستاران نقاط مختلف کشور، در سالن اجتماعات آموزش و پرورش در دهکده ساحلی انزلی درتاریخ 10الی 11 اردیبهشت برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این کنگره، تندیس تجربه برتر توسط دکتر مریم حضرتی- معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به شیواحسن پور مدیر پرستاری مرکز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت رشت اهدا شد، گفتنی است رضایتمندی بیمار جزئی از فرآیند درمان است و میزان رضایتمندی بیمار از فرآیند درمان می تواند شاخصی برای ارزیابی کیفیت خدمات درمانی نیز محسوب شود. آموزش به عنوان حقوق اولیه انسان ها و مداخله جهت کاهش اضطراب و تنش بیماران با برنامه آشنا سازی آنان با واحد های انجام پروسیجر های درمانی و تشخیصی می باشد در تور آشنا سازی و گردشی می توان میزان اطلاعات، قدرت شناختی و گفتاری، تجارب و آگاهی افراد را افزایش داد تا میزان آگاهی آنها در مورد اتفاقات، پدیده ها و رخداد های محیط نیز ارتقا یابد. از این رو، با توجه به نقش حمایتی-تسکینی پرستاران، تور آموزش به بیمار جهت بیماران کاندید جراحی قلب در مر کز آموزشی درمانی قلب دکتر حشمت از مرداد ماه سال 97 اجرا میگردد.
سوپروایزر آموزش به بیمار پس از هماهنگی های لازم و کسب رضایت آگاهانه از بیمار به صورت شفاهی ، با مراجعه روزانه به بخش جراحی مردان و زنان، بیماران کاندید جراحی پیوند عروق کرونرکه واجد شرا یط بوده را انتخاب نموده و پس از توضیحات کامل در مورد این روش آموزشی و اهداف آن، تور آشنا سازی با بخش مراقبت ویژه را در قالب یک گردش 15 الی 20 دقیقه ای در گروه های سه الی شش نفره برگزار نمود. بیماران از نزدیک با فضای فیزیکی، تجهیزات موجود و پرسنل بخش ICU و اتاق عمل که در شیفت حضور داشتند، آشنا شده و در این حین به پرسش های آنان نیز پاسخ داده شد. نتایج مربوط به رضایتمندی بیماران هنگام ترخیص نشان داد که کلیه بیماران رضایتمندی در سطح بالا از روش آشنا سازی با تور داشتند.
نظر دهید